
Claire McIntyre, urodzona w Stockton-on-Tees w Anglii, odkryła sackbut podczas studiów licencjackich na Uniwersytecie w Birmingham w W Wielkiej Brytanii, gdzie wspierano i rozwijano jej szczególne zainteresowanie muzyką dawną. Uczęszczając do letnich szkół i kursów prowadzonych przez czołowych instrumentalistów wczesnych instrumentów dętych, w tym Susan Addison, Jean Tubéry i Wima Becu, Claire pogłębiła swoją specjalizację, uzyskując tytuł magistra w zakresie praktyki wykonawczej muzyki dawnej w Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii pod kierunkiem Charlesa Toeta. Studia te dały możliwość przeglądu, poprzez badania i wykonawstwo, całej historii puzonu i jego repertuaru: od jego początków w XV- i XVI-wiecznych zespołach a cappella po złotą erę renesansu i wczesnobarokowej polifonii; po nim nastąpiło sporadyczne, ale godne uwagi użycie puzonu w XVIII-wiecznej orkiestrze, a później jego bardziej ugruntowane miejsce w dziewiętnastowiecznym repertuarze symfonicznym i operowym; do ciągłej ewolucji instrumentu przez XX wiek i aż do dnia dzisiejszego.
Mieszkająca we Francji od 2010 roku Claire występuje z czołowymi zespołami grającymi na instrumentach historycznych w całej Europie, w tym: La Fenice, Les Traversées Baroques, La Chapelle Rhénane, Les Talens Lyriques, Capriccio Stravagante, Concerto Palatino, Collegium Vocale Gent, B'Rock, Amsterdam Baroque Orchestra, Concerto Köln, Abendmusiken Basel i Concerto Scirocco. Praca teatralna obejmuje produkcje w Shakespeare's Globe Theatre w Londynie i na West Endzie.Uczy sackbuta i puzonu w Konserwatorium Wersalskim.
Z kolei na organach interpretuje także muzykę romantyczną.
Claire McIntyre będzie prowadziła warsztaty instrumentalne (puzon renesansowy) na Karczówce w dniach 1 - 4 września 2023 roku.